Bokföringsnämnden om arkivering av kvitton - Advertus Revision
16637
post-template-default,single,single-post,postid-16637,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.2.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Bokföringsnämnden om arkivering av kvitton

Bokföringsnämnden om arkivering av kvitton

Hur kvitton ska sparas – i vilken form och hur länge – väcker ständigt frågor hos många företagare. Nu har Bokföringsnämnden utökat informationen om kvitton på sin hemsida.

Resultat har vid ett flertal tillfällen tidigare skrivit om utlägg och kvitton, hur dessa ska redovisas och vilka regler som gäller för att spara kvitton. Hur får man till exempel hantera digitala kvitton? Och kan man slänga ett kvitto efter att det är inskannat? Det och mycket annat svarade redovisningsspecialisten Maria Albanese, KPMG, på ibland annat Resultat nr 3 2017 och Resultat nr 7 2017.

Men även Bokföringsnämnden får mycket frågor kring vad som gäller kvitton och hanteringen av dessa. Mot bakgrund av detta har Bokföringsnämnden nu utökat informationen på sin hemsida.

Där hittar du bland annat information om i vilken form kvitton ska sparas när anställda gör utlägg för företagets räkning, eller vad som gäller om du får en faktura i både pappersform och digitalt.

Läs mer: Bokföringsnämnden Arkivering – frågor och svar

Läs mer: Digital arkivering vems är ansvaret?

Läs mer: Digitala kvitton – så gör du rätt